søndag 17. februar 2008

En uke er gått

Av Ninette

Så har det gått en uke siden sist jeg har skrevet her på bloggen. Fravær av nye innlegg skyldes ikke at det ikke har skjedd noe her, det har snarere tvert i mot vært en hektisk uke :-)

Odd Gunnar fylte 50 på onsdag. Det ble en relativt beskjeden feiring, det store slaget er utsatt til sommeren. Vi markerte likevel dagen med å spise torsketunger med god drikke. Champagne og torsketunger er ingen dum kombinasjon, skal jeg si dere :-) Spesielt hvis dere er litt skeptiske til torsketungene :-)

Vi er godt innflyttet på Stranda nå. De mye omtalte gardinene er endelig på plass, vi har fått fyr i kaminen og det kommer stadig overraskende besøk. Tom, Martin, mamma, pappa, onkel Oddleif og tante Anny. Og sannelig kom ikke Mona og Stein kjørende fra Harstad i går. Det er fantastisk, jeg elsker det, at folk kommer innom uten å avtale på forhånd! Så bare kom, dere, Laila, Ståle, Liv, Angelos og alle andre! Dere er hjertlig velkommen, alle sammen!

De siste dagene har det vært arrangert Nordlysfestival her på Andøya. På åpningsdagen var været så dårlig at hele sermonien måtte utsettes. Og i dag, siste dag av festivalen, ble den gjennomført. Det var et stemningsfullt og flott arrangement, utendørs i mørket, med opptog, sang, barnekor og fyrverkeri i Fyrvika. Og masse, masse folk, nesten som under julegrantenninga i Trondheim.

Jeg liker å være her midtvinters, i havluften og blåsten. Det er over 25 år siden sist, og jeg kjenner at jeg virkelig har savnet det.

3 kommentarer:

Bernt sa...

Hei!
Ser uts til at livet på Andøya er bra. Her er det bare regn og drit så dere gjorde rett i å flytte!
Vi snakkes
Hilsen Bernt

Anonym sa...

Jeg tror også vi gjorde rett i flytte, Bernt!

Håper du tar med deg Ingrid og kommer på besøk til sommeren.

Hils "alle" fra meg. Klem

Siri sa...

Torsketunger og champis, torsketunger og akevitt...

Har dere forsøkt flere kombinasjoner?

Hva med øl? vin? melk? solbærsaft?
:-)