søndag 6. juli 2008

Søndagtur på bøljan blå

Av Ninette

I dag har vi vært på padletur, Odd Gunnar og jeg.

Fra Stranda satte vi avsted i retning Toften. Vi padlet rett ut i leia, og der var det både bølger og dønninger. Litt småskummelt, men mer og mer spennende etterhvert som jeg ble mer trygg på situasjonen.

Vi gikk i land på en liten strand i Oksebåsen (det er der Andøy Rakettskytefelt holder til). Der ble det tid til en liten rast med kaffe og matpakke.

(Som dere ser av bildet under, er ikke fin hårfrisyre det som står høyest i kurs når vi er på tur.)Turen tilbake til Stranda var, hva skal jeg si - KUUUL. Det var store dønninger (etter Ninette sin målestokk) og utfordrende å padle.

Jeg vil helst ro ute å bruke roret, og det kan by på noen utfordringer av og til, når bølger og strøm drar motsatt vei av det jeg vil. I dag fikk jeg tips fra Odd Gunnar om å styre ved å justere årelengde på den ene siden. Og det fungerte veldig bra.

Til helga er planen å padle fra Hennes i Hadsel og inn i Lonkanfjorden. Der skal vi overnatte i telt og bestige Møysalen neste dag. For de uinnvidde kan jeg opplyse at Møysalen er Vesterålens høyeste fjell, hele 1.262 moh.

Vi er heldige som får lov til å være i Vesterålen hele sommeren! Virkelig :-)

2 kommentarer:

Ingeborg sa...

Har sett på bildene - Det ser aldeles nydelig ut!

Synd med den latte-kaféen, forresten, men det går vel et par-tre ti-år før rullator-generasjonen er riktig segment ,)

Anonym sa...

Hei Ingeborg! Vi må bare leve uten den latte-kafeen, eller vi må starte en selv :-)

Ellers er det bra her, vi har det meste, men kinotilbudet er ikke all verden. Det savner jeg :-)

Hils til kinodamene! Vi snakkes!