fredag 4. juli 2008

Kontorrotta på anleggsarbeid

Av Ninette

Bedriften jeg jobber i ble i en sammenheng ganske så treffende omtalt som et sirkus. Ikke fordi at vi driver med klovnerier og annet tull, men fordi at vi reiser rundt og rigger opp anlegg, kjører "forestilling", rigger ned anlegget og reiser videre til stadig nye steder.

Arbeidet ute på anleggene fremstår som fasinerende for en kontorrotte som meg. Og noen ganger passer det slik at jeg kan reise ut å oppleve dette "sirkuslivet". I dag for eksempel, har jeg vært på SILA-anlegget i Narvik. Der bygges det utskipningsanlegg for malmpellets, med blant annet 12 underjordiske siloer, hver med en dybde på 60 meter. Og på SILA det fullt av store dumpere og høye heisekraner, og jeg får (eller rettere sagt ) ha på hjelm og vernesko.
Noen av kontorrottene jeg kjenner som er litt misunnelige på antrekket mitt?

Ingen kommentarer: