tirsdag 1. juli 2008

Full rulle

Av Ninette 1. juli 2008

Her er det full rulle, kort og godt!

Dette er Nord-Norge, og her er det lyst døgnet rundt. Paradoksalt nok føles det som om døgnet ikke har nok timer. Det er jobb fra syv til fem hver dag, og deretter er det full rulle, stort sett med utendørsaktiviteter.

I helga var det også full rulle, bokstavelig talt. Da var vi på kayakkurs fra tidlig morgen til sen kveld. Vi hentet inn to fantasktiske instruktører fra Norges Padleforbund, Fredrik og Camilla, og fikk opplæring i sikkerhet (kameratredning, egenredning) og litt teknikk. Så nå kan jeg, i allefall i teorien, padle forover, vende, padle bakover, sidelengs, i åttetall, snu på bølge og surfe på bølge. Og velte, det er jeg blitt skikkelig god på. Jeg har fått øvd mye både på provosert og uprovosert velt, også kalt halv rulle :-)

Havpadling er utrolig artig, og forholdene her er ideelle! Så kom oppover hit, Odd Gunnar planlegger allerede nå å arrangere flere kurs, og Camilla og Fredrik er klar for å komme tilbake til vakre Andøya.
Se bilder og omtale av helgas kurs:
http://www.merflyt.no/ (under arkfane "Blogg")

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fantastisk ut, Ninette! Var i Tromsø i helga: Buktafestival. Fikk meg et bad i asurblått hav som på bildet ditt - og like kaldt tipper jeg. Når kommer dere nedover igjen?
Klem Kari